2 Ekim 2013

Serious Series

Filmlerden arınıp biraz dizilere mi baksam acaba sorusuyla çıktım yola.

Popüler diziler listesinde sık sık rastlayamayacağımız 2 diziyi aldım sekmelerime. Filmlerden tanıyıp da yaptıkları işlere daha detaylı bakmak istediğim 2 aktörle öğrendim bu dizileri.

Daldan dala atlarken bulup sevdiğim aktör ve aktristler daha bir "ben" oluyor. Daha hiç keşfedilmemiş yeteneği bulan prodüktör havalarında inceliyorum yapılan işleri, çok da uzatmadan giriş kısmını -işlediğim konunun dizi olduğunu hatırlatarak- gülünçlü, komikli, esprili, şakalı 2 dizimi tanıtmaya, yer yer öve öve bitirememeye geçiyorum.

İlki Seinfeld’in yapımcısı.
Woody Allen'ın yazarlığını yönetmenliğini yaptığı Whatever Works filminin başrol oyuncusu.
Kendisiyle tanışmam Seinfeld azgınlığım döneminde oldu. Dizinin blooperlarıyla oyuncu kadrosunun yaptığı diğer işleri araştırmaya başlayıp diziyi "stalk" etmeye başladığımda Seinfeld dizisinin kahramanı Jerry Seinfeld ile birlikte çoğu sezonunun yazarlığını Larry David’in de yaptığını görmemle radarım başka yöne doğru kaydı. Sadece Larry’e. Whatever Works’le Official Site kazan kapak ilişkisi kurduğu kişiyi görünce -Woody Allen- keyfimin katsayısındaki artışı rakamlara yükleyemedim. Upuzun betimlemenin kısası, Larry başrolde yine kendisinin -tümüyle kendisinin- oynadığı bir dizi çekmek istemektedir, dizide de adı Larry’dir, Larry dizide kendi hayatını anlatmaktadır, karısı, menajeri, en yakın arkadaşı ve geri kalan ekip oyuncu olarak diziye eklenmektedir, yani Larry’nin gerçek karısı değildir dizideki karısı. Fakat olaylar çoğu zaman Larry David’in de röportajlarından öğrendiğimiz kadarıyla gerçeğe oldukça yakındırlar. Dizideki absürdlük seviyesi sizi bir süre sonra rahatsız edecek ama alışkanlık haline gelen diziyi bırakmak çok zor olacak. Dizinin türü komedi fakat her komedi seven kesime hitap edeceğini sanmamak ukalalık olmaz sanırım. İzlemeyi düşünüp nasıl bir şey acaba sorusunu bir nebze rahatlatmak için örnek vermek gerekirse,  How I Met Your Mother’a komedi diyen bu yazıyı bu noktada okumayı bıraksın. Seinfeld komedi tarzı ile de yakından uzaktan alakası olmamakla birlikte, Modern Family’i seven herkesi kucaklamaya hazır bir dizi Curb Your Enthusiasm Official Site. Diziyi izlerken bol bol Hollywood’a geçirmeler görebilirsiniz, beklendik karı-koca ilişkilerine ise beklenmedik espriler eşlik edecek. Çok karakterli bir dizi olmaması ise işinize gelecek çünkü aksiyondan çok diyalog ağırlıklık olsun isteyeceksiniz. Konuk oyuncuların Larry’nin uzun ve ünlü geçmişine dayanarak oldukça popüler insanlar olduğu da tahmin edeceğiniz bir şey. Velhasıl tavsiyelerimle birlikte…


Hafiften çaktıracağım ikinci dizi yine türü komedi sınıfına girenlerden, dramsız, aksiyonsuz ve hatta tek bir odada geçen, sezonları kısa, yemek yerken izlemelik, klasik bir İngiliz komedisi. The Big Bang Theory’nin olgunlaşmamış hali de denilebilir hatta Big Bang Theory’den önceki popüler geek dizisi bile sayılabilir. Bu diziye beni yönelten ise The Boat That Rocked adlı şahane müzikal İngiliz dizisiyle stalkerlığını yaptığım Chris O’Dowd. Kendisi filmde oynadığı sahnesinde ağlayan en sempatik erkek olarak kalp çalmış ve bana hem Duffy’yi sevdirmiş Malum Sahne hem de The IT Crowd Malum Dizi adlı diziyi kazandırmıştır. “Geek” ve “Nerd” kelimelerine karşı sempati duyanların, kelimeyle kalmayıp geeky ve nerdy şeylere karşı tebessüm edenlerin izlemesini şiddetle tavsiye ediyorum. Dizide ağır İngiliz aksanın yanı sıra, İrlanda aksanı da mevcut. IT departmanında çalışmaya başlayan Jen isimli idealist çalışan kadın imajımız, IT departmanının asıl sahibi Roy ve Moss ile çalışmaya başlar. Yaratılmış en komik patron tiplemesi ile de kafanıza kazınacaktır bu dizi.



İyi seyirler diliyorum. İzleyin hadi.

Deniz Gül


3 yorum:

  1. The IT Crowd, izlenecek dizilerim arasına girdi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir dizi olduğunu bugün anladım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. İkisi de hakikaten sağlam dizilerden, yazıya da aynı sıfatı kullanıyorum.

    YanıtlaSil

.