14 Mayıs 2013

OST'lerden Seçmeler: 5 Film - 5 Şarkı

Bu hafta Cinema May Kill'e göz kırparak yazıma başlıyorum. Çok fazla film izlediğim söylenemez, ayda yılda bir film açar izlerim. Sinemaya gitmeyi severim lakin günümüz vizyonunda inanılmaz filmler olmadığını göz önüne alırsak o kadar da sık ziyaret etmiyorum sinemayı. Ama bir müzik sever olarak film izlediğim nadir vakitleri güzel müzikli filmlerle doldurmayı seviyorum. Nedendir bilmiyorum ama izlediğim filmlerin çoğunda da hep güzel müziklere denk gelmişimdir. (Ne kadar seçiciyim, ne kadar mükemmelim göndermelerim; kusuruma bakmayın.) O yüzden bu hafta da sevdiğim 5 filmden 5 güzel şarkı alayım istedim.
  
Şunu belirtmek isterim ki, inanılmaz OST'ler barındıran inanılmaz filmler var tabii ki gerek Avrupa sinemasında, gerek Hollywood'da, gerek Uzakdoğu'da, gerekse Türkiye'de. Benim seçtiklerim sadece bunların birer temsilleridir. Daha koymak istediğim bir sürü film müziği, “motion Picture” soundtrackleri vardı ama gelen geri bildirimler sonucu 10 filmin uzun bir liste olacağını, en iyisinin 5 film seçmek olduğuna karar verdim. Buraya yazmadığım, yazmak isteyip son anda listeden çıkardığım tüm güzel OST'lere benden selam olsun.

Not: Yazım olabildiğince az spoiler içerecektir. Gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz. Ama bazı yerlerde filmden sahneler verebilirim; şimdiden affola.


1.      Radiohead - Creep ( ... And They Lived Happily Ever After)


Evet, bu yazıyı okuyan herkesin “Aaa gerçekten çok orijinal bir şarkı seçmiş Creep ile...” dediğini ve yüzlerindeki kınayıcı bakışlarını tahmin edebiliyorum. Ama size söyleyeceğim tek bir şey var o da: Bu filmi izlemeden benim bu seçimimi yargılamayın. Çok mükemmel kadın oyuncu Charlotte Gainsbourg'un çok mükemmel bakışları altında çok mükemmel Johnny Depp’i süzüşüne tanık olmadan, Creep seçimim sizi üzebilir; üzmesine izin vermeyin. Filmin diğer dakikalarında da yine Radiohead şarkıları karşımıza çıkmakta ama ben bu sahnenin hayranı olduğum için bu şarkıyı seçtim. İzlediğim en güzel film sahneleri listesinde zirveye oynayabilir kendisi hatta.

      

   2. Thomas Newman - Dead Already (American Beauty)


Sinema konusunda ehil bir isim sayılmam ama eğer American Beauty'i izlemediyseniz film listeniz eksik kalmıştır diyebilirim. Filmi, ilk 10 yaşımda falan izlemiştim yanlış hatırlamıyorsam; ama geçtiğimiz ay tekrar izleyince sanki ilk defa izliyormuş gibi hissettim. Her sahnesinden etkilenip, filmdeki karakterleri çekiştiren bir teyze edasıyla yorumlar bile yaptım. Kevin Spacey'in inanılmaz oyunculuğu da filmin 'cherry on top'ı. Özellikle meşhur gül sahnesi ise resmen gözlere ziyafet.

  

3.      Kaiser Cartel - Favorite Song (Liberal Arts)


İşte belki de benim bu yıl izlediğim en iyi film olabilir. How I Met Your Mother'ın komik mimarı Ted Mosby'si Josh Radnor'ın bambaşka bir yanını gördüm son bir sene içinde. Filmleri. 2010 yapımı happythankyoumoreplease ile Josh Radnor'a aşık olmuştum. Işıklar, karakterler, diyaloglar... Hepsi birer mükemmellik içinde ahenkle dans ediyorlardı. İkinci filminin yolda olduğunu öğrendiğimden bu yana internette sürekli filmi aramaya başladım. Olsen ikizlerinin 'bence' onlardan daha yetenekli kız kardeşleri Elizabeth Olsen ve Josh Radnor'un kendisinin rol aldığı Liberal Arts izlediğim en samimi, en güzel, en gerçekçi filmlerden biri. Önceki filmindeki görselliği ve sözelliği yine ve yine konuşturmuş Josh Radnor. Eğer izlemediyseniz kesinlikle izleyin. Önce happythankyoumoreplease'i sonra Liberal Arts'ı.

    

4.      Simple Minds - Don't You (The Breakfast Club)


The Breakfast Club, benim sapık edasıyla takip ettiğim diziler-filmler-aktörler-sanatçılardan kaptığım isimler listesinden. Ocak ayından bu yana beni her türlü üzüntüden çekip alan, hala her izlediğimde ilk izlediğimdeki gibi güldüğüm dizi Community'nin ilk bölümünden The Breakfast Club'tan alıntı vardı. Ve ben de merakımdan izlemek istemiştim. Film 5 lise öğrencisinin hafta sonu cezasına kalmasıyla başlayan keyifli, bir o kadar hüzünlü; ama genel itibariyle eğlenceli hikayesini anlatıyor. Don't You şarkısı ise filmin genelinde çalan şarkı. Resmi marşı olarak bile kabul edilebilir. Çook eski zaman filmlerini izlemek zor olsa gerek diye düşünüyordum ama The Breakfast Club sanki yeni nesil filmmiş gibi güncel bir filmdi. Öğrencilik ve öğrenciler değişmiyor vesselam.

     
 
5.      Frou Frou - Let Go (Garden State)


Bu yıl izlediğim en filmler listesinde Liberal Arts'ın arkasında yer alan film Garden State. Belki Garden State'i önce izleseydim öne bile geçebilirdi. Aynı şekilde Ted Mosby yüzünden hoşlanmadığım Josh Radnor'a filmleri sayesinde nasıl ısındıysam, yıllar önce nereden olduğunu hatırlamıyorum ama bir yerlerden kıl kaptığım Zach Braff'e ısınmamı sağlayanlar ise Scrubs 4. sezon ve Garden State'dir. Film hakkında hiç bir şey yazmayacağım; çünkü ne yazarsam yazayım kesinlikle bir yerlerden spoiler’a girecek. Hiç öyle bir şeye bulaşmayayım en iyisi siz şimdi bilgisayarınız film arşivine Garden State'i ekleyip izlemeye başlayın. Kesinlikle pişman olmayacaksınız.



Seçilmiş filmler - seçilmiş şarkılar listemizin sonuna geldik. Filmleri izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. Sizin de önereceğiniz güzel müzikli filmleri alttaki yorum kutucuklarında görmeyi çok isterim. Belki sonraki haftalarda sizin belirlediğiniz güzel OST'leri yayınlarım, kim bilir.


Not 2: 1., 3. ve 5. filmleri ilk izlememi; 2. filmi tekrar izlememi sağlayan çok ama çok değerli insan O.E'ye saygılarımı ve sevgilerimi gönderiyorum. Bu yazıda onun da çok emeği var görüldüğü üzere.
   

    Haftaya görüşmek üzere.
    Müzikle kalın. xx


Gözde Sarıhan
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.