28 Mayıs 2013

Best of Kylie Minogue

Bugün günlerden 28 Mayıs 2013.
Bugün günlerden 45 yaşına basan Kylie Minogue.


Bir dünya starı olmak oldukça zor olsa gerek. Bazı insanlardaki genel anlayış; “Aman, ne yapıyorlar canım, iki şarkı söyle, iki bel kıvır.” olsa da, bana göre neredeyse tüm dünyanın tanıdığı bir insan olmak çok zor. Kendimden yola çıkarak; etrafımdaki insanlara karşı olan sorumluluklarımı düşünüp hemen strese girebilirim şu an. Eğer bu “etrafımdaki kişiler” tabiri, milyonları kapsıyor ise; o baskıyı, o stresi düşünmek dahi istemiyorum.

İşte bu olaylarla şimdiye kadar çok başarılı bir şekilde baş etmiş olan bir isimden bahsediyorum bugün. 
Kylie Minogue.

Uzun zamandır hakkında yazı yazmak istediğim fakat son albümü “The Abbey Road Sessions” çıktığı dönemde blog daha ortada olmadığı için bir şeyler yazamadığım Kylie'nin doğum günü olmasının da vermiş olduğu gaz ile ufak bir Kylie serüvenini başlatıyorum.

Şimdiye kadar 12 albüm ve birçok dünya turnesine imza atan Kylie; “girl next door” tadında başladığı kariyerinde kendini sürekli yenileyerek çok sayıda başarıya imza attı ve sağlam duruşundan ödün vermeyerek çoğu insanın saygısını kazandı.

Kariyerinin başlangıcındaki tatlı kız imajını, zamanla kendi içindeki gelişim ve değişim ile mükemmel şekilde harmanlayıp içindeki müthiş seksi kadını sunmayı başaran Kylie, bana kalırsa müzik piyasasındaki "en seksi 5 şarkıcı" arasına çok rahatlıkla girer. Kylie’nin vokali, bardak kıracak kadar güçlü olmasa da doğru şarkı seçimleri ve doğru pazarlama yöntemleri ile Kylie kariyeri boyunca başarıya gayet temiz oynayarak ulaştı.

Kylie hakkındaki bilgileri bu aşamada kesiyorum ve meşhur bir tabir olan "ben şarkıcıyım, müziğim ile gündeme gelmek istiyorum."düşüncesiyle, size ufak çaplı bir Best of Kylie Minogue sunuyorum.

15. Kids


Robbie Williams'ın Sing When You're Winning albümünde yer alan Kids şarkısı, kendi döneminde adeta fırtınalar estirtmeyi başarmıştı. İkili tarafından pek fazla performansı yapılmayan şarkı, 2000 yılında Mtv EMA'de canlı olarak sergilendi. Her ne kadar o performansı sevsem de, buraya şarkının klibini koyma isteğimin önüne geçemedim.

14. Finer Feelings


İlk olarak Let's Get to It albümünde karşılaştığımız Finer Feelings şarkısı, Kylie'nin The Abbey Road Sessions albümü için tekrar kaydedildi. Sonucu merak ediyorsanız, tek kelime: Mükemmel.

13. All The Lovers


Aphrodite albümünün çıkış parçası olarak piyasaya sürülen All The Lovers; güzel, melodik müziği ve oldukça seksi klibi ile listede yerini aldı. Klibin altına yazılan "the biggest orgy in history" yorumu ise beni uzun süre düşündürdü.

12. 2 Hearts


Kylie'nin en seksi şarkılarından birisi olan 2 Hearts, insanın içine öyle bir işliyor ki, söylenmemesi gereken durumlarda bile "ben sevişmeye gidiyorum" dedirtiyor. Klipte ise Marilyn Monroe görüntüsü ve seksiliği ile Kylie, oldukça iz bırakıyor.

11. Timebomb


Eğer dans etmeyi seven hatta dans etmeyi yaşam biçimi haline getirmişseniz ve karaları bağlamış "hangi şarkıda dans edeceğim ben?" diye düşünüyorsanız, hemen videoya tıklıyorsunuz. Yakın zamanda piyasaya çıkan Timebomb şarkısı adına yaraşır biçimde tam bir dans dans şarkısı. Ayrıca klibin 2. dakika 30. saniyesinden sonraki kısmı adeta akıllara zarar, kalbe zararlı. Kylie, bir dakikalık süreçte; "seksiliğin yaşı olmaz." ve "seksi olunmaz, seksi doğulur." cümlelerini ispatlar niteliğinde.

10. Your Disco Needs You


Kylie'nin en sevdiğim ve en eğlenceli bulduğum şarkılarından Your Disco Needs You, bu performansı ile akıllara kazınmaya aday. Benim de ilk kez yazıyı yazarken izlediğim performansta 2.45'ten sonra Kylie öyle bir şey yapıyor ki tüylerim ayaklanıp odayı terk ettiler.

9. Get Outta My Way


Bu şarkıyı ve klibi nasıl anlatabilirim hiçbir fikrim yok. Kişisel olarak benim favori Kylie şarkılarımdan olan Get Outta My Way, klibi ile bende oldukça ilginç etkiler bırakıyor. Klipte, tarifsiz güzelliğin doruklarına ulaşan Kylie'nın ayakkabıları ve kıyafetleri için birçok şeyden vazgeçmeye hazırım.

8. I Should Be So Lucky 


Kendi adını taşıyan ilk albümü "Kylie" de yer alan şarkının orijinal halini çok özlemişim. Yıllar içerisinde bir sürü versiyonunu dinlediğimiz I Should Be So Lucky şarkısının 1988'deki klibi ise oldukça ilginç. Henüz çıtı pıtı bir kız olan Kylie ve kaşlarına kadar inen kahkülleri oldukça sevimli.

7. Spinning Around



Kylie'yi geçtim, bu klip dünyanın en seksi klipleri arasında. Hani her şey o kadar mükemmel ki, zaman zaman klibin gerçek olduğuna inanmıyorum. Kylie'nin saçı, makyajı ve  kısacık şortunun içindeki poposu, kısacası her şey göze ziyafet. Tek eleştirim ise; Kylie'nin dans pistine çıkardığı çocuk. Ayrıca, birçok insan gibi benim de barın üzerinde dans etme hayallarine dalmamı sağlayan kliptir kendisi.

6. Fever


Buraya kadar her kesime hitap eden yazı, artık +13 kategorisinde. Benim çok sevdiğim ve bundan dolayı listede biraz daha üst sıralara taşıdığım Fever şarkısının bu performansı oldukça eğlenceli ve garip bir şekilde seksi. Ayrıca bu performansı her izlediğimde sanki bir İngiliz dizisinde, şarkıcı olmak isteyen genç kızın hastanede narkoz altındayken hayallerine yolculuk ettiği bir an tadı veriyor.

5. In Your Eyes


Listede emin adımlarla ilerlerken, her seferinde kendimden geçerek izlediğim ShowGirl dünya turnesinden In Your Eyes performansına geliyoruz. Şarkı yeterince güzel değilmiş gibi Kylie'nin etkileyici kıyafeti, muazzam sesi ve yanına aldığı 4 kara kanatlı birbirinden seksi erkek dansçılar ile bu performans, kulağa olduğu kadar göze de hitap ediyor. Kimi kandırıyorum, seks ötesi bir şey bu kadın.

4. Red Blooded Woman


Kylie'nin ShowGirl turnesindeki Red Blooded Woman performansı için söylenecek pek söz yok aslında. Sanki orada bir dağ var ve Kylie, o dağın zirvesine oturmuş, bizimle oyun oynuyor.

3. Slow


Yıllara meydan okuyan nadir şarkılardan Slow, herkesi hayran bırakan klibi ile biliniyor. Fakat benim için ShowGirl turundaki bu performans, beyinde kısa devre yaptırıyor. Neden Kylie'nin dünyadaki en büyük gey ikonlarından birisi olduğunu zihnimizde pekiştiren performans, her saniyesinde nefes alış verişimi kontrol etmemi sağlıyor.

2. The Loco-motion


Fark ettiğiniz üzere listenin zirvesine yaklaştıkça ShowGirl turundan videoların sayısı artmaya başladı. "Yazından sonra bu turneyi izleyin." dememe gerek yok sanırım. Bu şarkının da bir sürü versiyonu olduğu gibi benim favorilerim; şarkının orijinali ve ShowGirl turdaki bu performans. Hadi bakalım, orgazma bir adım kaldı.

1. Can't Get You Out of My Head



Ve evet çoğunuzun tahmin ettiği gibi listenin bir numarası Can't Get You Out of My Head. Bu şarkının videosunu mu yoksa performansını mı koysam bilemedim. Sonra, akılma neden ShowGirl turnesindeki performansı koymayayım dedim. Konserin son kısmının -Dance of the Cybermen- açılış şarkısı olarak son derece başarılı görseller ile bezenmiş performansta, Kylie sahneye çıkarken tam bir "Goddess" olduğunu gösteriyor. Ayrıca seyircinin çığlıkları arasından belki şarkının neden 1 numara olduğunu duyabilirsiniz.

Kafam, performanslardan dolayı tam olarak yerinde olmasa da ufak bir dert yanma niteliğinde kapanışı yapayım. Kylie Minogue gibi sanatçılar bir elin parmaklarını geçmeyecek derece az, onun için bu sayılı kalitedeki, güzel insanlara gerektiği saygıyı ve önemi gösterelim. Son cümle olarak ise bugün günlerden 28 Mayıs 2013; seksi kadın, iyi ki doğdun ve iyi ki Kylie Minogue oldun.

NOT: Kylie de boş durmadı ve doğum gününde yeni bir şarkı paylaştı. Skirt


Kaan Kızılırmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.