14 Nisan 2013

Sertab Erener - Sade



Müzik kariyeri, kulağa oldukça hoş ve cazip gelse de oldukça zorlu bir yol. Bu yoldaki 20. yılını kutlayan Sertab Erener, yeni albümü Sade ile selamlıyor bizi. Türkiye’de uzun zamandır, dinlenir müzik yapan az sayıdaki insanlardan biri olan Sertab’ın yeni albüm yapacağını duyunca sevindim diyebilirim. Ardından Sertab’dan gelen “Bu albüm 20 yılın birikimi olacak, her şeyi tadacaksınız.” benzeri bir açıklama gelince mutluluğum katlandı gitti.

Sade albümünün prodüktörlüğünü Sertab Erener kendisi üstlendi. Birçok söz yazarı ve besteci ile çalışan Sertab, düzenlemeleri ise Mustafa Ceceli’ye bırakmış. Albümün hazırlık sürecinden bazı anlar ise "Sade Backstage" adı ile yayınlandı.




Sade albümünde 11 yeni şarkı ve 3 remix olarak toplamda 14 şarkı bulunuyor. Albümün çıkış parçası İyileşiyorum, tam bir muamma. Duyduğum yorumlara göre bir kesim şarkıyı çok beğenirken, diğer bir kesim ise şarkının “gerçek” olduğunu reddedecek derecede beğenmiyor. Ben de tam olarak olmasa da ikinci fikre daha yakınım. İyileşiyorum, Sertab’a yakışan bir şarkı değil. Basit ve sıkıcı. Sezen Aksu’nun söz yardımları ile şarkı kurtarılmaya çalışılsa da, olmamış diyebilirim. Klip hakkında da söylenecek pek bir şey yok. Şarkının şiir kısmının altyazı şeklinde verilmesini ise hala anlayamıyorum.



Bana kalırsa albümde öne çıkan ilk şarkı Söz. Şarkının orijinal eser sahibi Danush/Anırudh Ravichander, sözleri ise Nil Karaibrahimgil yazmış. Şarkıyı dinlemeye başlar başlamaz “A, bu Nil.” diyebilirsiniz.  Öne çıkan diğer bir şarkı da Çocuktuk Bir Zamanlar, şarkının orijinal sahibi Miriam Mendez-“Fuga N2 en do m" , bu sefer söz ve müzikte karşımıza Sertab ve Demir işbirliği çıkıyor. Şarkı oldukça dinlendirici ve albümün adına yaraşır bir şekilde sade.

Albümün adını taşıyan ve önümüzdeki günlerde oldukça sık duyacağımız Sade şarkısının sözlerini, albümde 3 şarkının sözlerini yazmış olan Ersel Serdarlı yazmış. Müziğini ise Sertab Erener yapmış. Ersel Serdarlı’nın bu albüm için yazdığı en başarılı sözler bu şarkıda. Müzik ise yine konsepte uygun ve dingin. Albümde başarılı bulduğum bir başka şarkı da bir Bülent Ortaçgil eseri olan Acıtır. Bana kalırsa, Bülent Ortaçgil şarkısı okumak her babayiğidim harcı değil. Müziğini oldukça beğendiğim şarkıyı, çok sık dinlemeyeceğimi biliyorum fakat aklımın bir köşesinde kalacağı kesin.

Sıradaki iki şarkı hakkında bazı tereddütlerim var. Şarkıları sevdim mi yoksa sevmedim mi ben bile bilmiyorum, kararı size bırakıyorum. Bunlardan ilki Sus şarkısı. Söz ve müziği Sibel Algan’a ait olan şarkı, bana göre çok basit bir şarkı olmasının yanında bir de “çok” sakin. Bir diğer şarkı ise Karalama Defteri.  Sertab ve Demir ikilisini duyunca umutlarım ve beklentilerim yükseliyor.  Evet, şarkı kesinlikle kötü değil. Hatta “Sertab Gibi” albümünden izler de taşıyor. İşte bu noktada sorun çıkıyor bende. Şarkıyı seveceğim ama bu ikiliden yeni işler bekliyorum. Zaten daha önce yapılan bir şarkıyı biraz değiştirip, biraz süsleyip tekrar yaratmak, yaratmak olmuyor.

Albümdeki vasat şarkılara gelecek olursak, Soner Sarıkabadayı imzalı Cumartesi Pazar, listenin zirvesine oynasa da, vasat listesinin birincisi açık ara fark ile Öyle De Güzel. Sertab, Türkiye Müzik Ödüllerinde, Öyle De Güzel şarkısını seslendirince “acaba albümün ikinci teklisi bu mu olacak?” korkusu beni çoktan sarmış olsa da bunu şiddetle reddediyorum.  Ersel Serdarlı imzalı bir şarkı olan Dönmüyorsun ise albümde kaybolup gidecek cinsten. Belki kötü bir şarkı değil ama iyi bir şarkı olmanın da yanından geçemez. Son şarkımız ise Oyna. Sözü, Can Temiz tarafından yazılan ve müziği anonim olan şarkı “Dım Dım” şarkısı kadar kötü. Şarkı için tek olumlu eleştirim Sertab’ın sesinin çok güzel olması.





Kısacası, Sade albümü beni tatmin etmedi. Belki beklentilerim yüksekti, belki zamanla severim ama ilk dinleyişte beni içine alamadı. Umarım Sertab, eli yüzü biraz düzgün şarkılar ile karşımıza çıkar da, ben de biraz sevmeye başlarım albümü.


Kaan Kızılırmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.