23 Nisan 2013

Kışı Bitiren 4 Renk

Havaların saçma bir zamanda soğuduktan sonra bir türlü tekrar ısınamayışı artık yordu desem yeridir. İzmirli olanlar bilir sabah kalkar üşürsün, öğlen sıcaktan ölürsün. Şimdi 4 derece sabah havasında ceket alıp mı çıksam? Evet tabiî ki ancak öğlen 18 derece olunca ne yapacağım? Çok ağır bir ceket olmasın öğlen elimde taşırken acı vermesin, kışlık, kocaman olmasın akşamüstü 12 derecede de giyebileyim eve dönerken, rengi de biraz daha baharlık olsa ne güzel olur.


Bütün bunları karşılayan ceketi geçtiğimiz aylarda Pull & Bear’da buldum. Kot. Sarı. Hafif eskitilmiş görünümlü.



Ben de mevsimlik ceket arıyordum diye koştum, denedim, aldım hemen. Birkaç gün sonra, daha mevsimlik ceketlerin çok da mevsiminin gelmediğini fark ettim. İçine ince hırka giysem soğuktan korumaya yetmiyor. Kalın hırka şişlik yapıyor, görüntüyü bozuyor. Ne yapsam derken bir kaç sene önce aman bu da çok çabuk kirlenir ama neyse diyerek aldığım krem kapüşonlum aklıma geldi. İkisini birleştirdim ve tataaa. Renkler uydu, dokular uydu ve tam optimal kalınlığa ulaştım. Aynı zamanda üst üste giyilen iki ceket değil de tek ceket gibi durması da artı bir güzellik oldu. Hatta bu düşüncem babamın ‘’Bu çocuk gene mi yeni ceket almış yaa? Daha geçen ay bundan almamış mıydı?’’ cümlesiyle pekişti de pekişti. İnandırmakta zorlandım aynısı olduğuna.


Bu iki ceketin birlikteliğini genelde hep mavi gömlekler ve hafif su yeşiline çalan bir kotla kullanıyorum (mavili gömleklerin verdiği sakinlik ve sadelik başka parçalarla pek yakalanamıyor bence) ve her seferinde de bu rengin maviyle ne kadar yakıştığına şaşırıyorum. Denemeden bilinmiyormuş.  Ancak bugün renkleri dağıtmak, arka plana atmak yerine her parça ayrı ayrı güçlü rengiyle ben buradayım desin, kendini göstersin  istedim.

Hazır havalar çok ısınmamışken son bir kez giyebilme fırsatına balıklama atladığım yeşil kadife gömleği geçen sene Mudo’dan almıştım. Kotlarla ve chinolarla çok güzel oluyor. Koyu yeşil rengine ise kadife gömlekler arasında rastlamak çok olası değil, en azından tecrübe ettiğim kadarıyla.


Güçlü (bende genelde koyu renkleri çağrıştırır) renk deyince kotumu da koyu seçtim. Ceketle kontrast, ikisi de kendini daha çok belli etti.


İstediğim görünüme ulaşmama az kalmışken totalde bir ısı eksikliği olduğunu fark ettim. Renkler çok mesafeli kaldı. Ben de normalde giyeceğim krem süet ayakkabıdan vazgeçip daha geçen hafta aldığım kırmızı çizgili Tiger’larımı giymeye karar verdim.


Ayakkabıdaki kırmızı çizgilerin, küçük de olsa verdiği sıcaklığın geneli ısıttığını ve enerji verdiğini düşünüyorum. Bakalım siz ne düşüneceksiniz?



P.s. Bu ve bundan sonraki fotoğraflar için Gözde Sarıhan’a çok teşekkür ederim.

Bmigo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.