29 Mart 2013

Şarkını ve Klibini Seç




Müzik dünyası mı biraz olsun sakinleşti yoksa ben mi biraz müzikten uzak kaldım bilemiyorum ama bir şeylerin olduğu çok açık. Yazmak için yeni şeyler bekliyordum fakat fikrimi değiştiriyorum. Bu ufak soluklanmayı nasıl değerlendirsem diye düşünürken bir de baktım ki hakkında yazmak istediğim ama yazma fırsatı bulamadığım konuları ele alıyorum. Daha önce de yaptığım gibi 4 tane şarkı ve klipten bahsedeceğim.



Bunların ilki, Bengü’nün Anlatacaklarım Var isimli 2. Single albümünün 2. Klip parçası olan Yaralı şarkısı. Şarkının söz ve müziği Zeki Güner’e ait. Şarkının özeti, şarkı bağımlılık yapıyor. Son bir haftadır hemen hemen herkesin ağzında “Öyle bir baktı yüzüme giderken yaralı yaralı / Ben ömrümde bu kadar yıkılmamıştım / O an aşk öyle bir tutuşturuyor adamı / Ben dünyaya  bu kadar sıkışmamıştım” dörtlüğünü duyuyorum. Açıkçası şarkıyı keşfedişim, insanlardan parça parça duyduğum sözler ile oldu. Sonra şarkıyı adam akıllı dinleyince şarkı, herkes gibi beni de içine almayı başardı. Klip ise Türkiye’de doğru düzgün iş yapan sayılı adamlardan olan Murad Küçük yönetmenliğinde çekildi. Klip, benim için sıkmadan kendini izleten, ortalama bir nitelikte. Hadi, siz de izleyin.



İkinci şarkımız ise Ece Seçkin’nin Bu Ne Yaa! Albümünden Mahşer şarkısı. Şarkının sözlerini Ece Doğulu yazarken, aranjesini de Ozan Doğulu üstlenmiş. Şarkı için çok fazla şey söylemeyecek gibiyim. Ortalama, dinlenebilir bir pop şarkısı ama kötü değil. Şarkının köprü kısmı eksik gibi geliyor bana. Neyse, zaten esas konuşmak istediğim şarkının klibi. Burada da karşımıza Murad Küçük çıkıyor ve dahası yanında bir de Umut Eker barındırıyor. Klipte, Umut Eker tarafından hazırlanan 5 kıyafetin yanı sıra, futuristik diyebileceğimiz bazı aksesuarlar da var. Klip ile ilgili bir başka konu ise Ece Seçkin’e eşlik eden 4 model. Modeller hakkında konuşmaya yasaklı olabilirim, onun için yorumu size bırakıyorum.



Üçüncü şarkı ise uzun zamandır hakkında bir şeyler yazmak istediğim fakat bir türlü ne yazacağımı bilemediğim Sertab Erener’in 25 martta çıkacak olan Sade albümünün çıkış parçası İyileşiyorum. Sözlerini, Sezen Aksu ve Turan Sarıbay’ın yazdığı şarkıyı dinledikçe sevdim diyebilirim. İlk dinlediğimde “bu da ne?” demiştim ama şu aralar biraz daha iyi geliyor.  Şarkıya tam olarak ısınamasam da şarkının sonundaki şiiri seviyorum. Özellikle “canını yakmak istiyorum”  cümlesini çok seviyorum. Klip ise kendisini izletmesine rağmen vasat denebilecek seviyede. Klibi, tasvir etmek için alışılagelmiş ve sıradan kelimeleri sanırım uygun sıfatlar olacak.



Son şarkı ise Lana Del Rey’den geliyor. Leonard  Cohen’nin Janis Joplin için yazdığı Chelsea Hotel No 2 şarkısını yorumlayan Lana’ya, şarkı oldukça yakışmış. Yeni albüm hazırlığında olmasına rağmen bu kadının zaman zaman böyle ufak sürprizler yapmasını çok seviyorum. Şarkıya kattığı yorumu da klibi de beğendim. Oldukça akıcı, sakin ve dinlendirici. Tabii ki klibi izlediğimde düşündüğüm tek şey “bu kadın neden bu kadar güzel?” sorusuydu. İnanmıyorsanız, bakınız.





Kaan Kızılırmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

.